Dijabetes i unos šećera tema je koja gotovo svakodnevno zauzima javni i privatni prostor. Liječnici će reći kako je ovaj problem jedan od najrasprostranjenijih tegoba s kojim se nosi suvremeni čovjek.

Obitelj, posao, obaveze, društveni život i sve ostale aktivnosti u kojem imamo osjećaj da nam nije dovoljno niti da dan traje 30 sati – ostavlja na nama posljedice.

Iako živimo brzo, ne trebamo zanemariti mogućnosti zdravih zamjena za štetne šećere. Rješenja uvijek ima!

Dakako, kako bi se razvili i ostvarili kao osobe, potreban je dugotrajan napor ili vrijeme uloženo u neku stvar i kod polučivanja rezultata postajemo bolji ljudi.

Uspjeh u takvom modernom načinu života time ne treba biti samo materijalan, već i duhovan, psihosocijalan, odnosno sveobuhvatan.

Međutim, legitimno je pitanje jesmo li u svemu pretjerali? Pitanje se postavlja s obzirom na našu prehranu. U ovom konkretnom slučaju, jesmo li postali žrtve unosa šećera i jesmo li dali pristanak biti ovisni o njemu?

Nažalost, statistike i problemi koji se javljaju u pogledu našeg zdravlja dat će naslutiti da ipak u puno slučajeva – pretjerujemo.

Upravo zato jedemo brzo, nezdravo, ne provjeravamo kvalitetu hrane i samo se želimo riješiti osjećaj gladi jer nas za koju minutu čeka nova obaveza koja mora biti riješena.

1. SUVREMENA POŠAST

Dijabetes ili šećerna bolest predstavlja kroničnu bolest u kojoj su razine glukoze (šećera) povišene u krvi.

Većina hrane koju jedemo pretvara se u glukozu koju naš organizam koristi za energiju.

Problem nastaje onda kada nema dovoljno inzulina – hormona koji regulira razinu šećera u krvi, a kojega proizvodi gušterača. U tom slučaju šećer ne može ući u stanice gdje bi se trebao pretvoriti u energiju za tijelo te se uzrokuje razvoj bolesti.

Sigurno ste do sada čuli za tipove dijabetesa. Tip 1 – dobiva naziv onda kada gušterača uopće ne proizvodi inzulin. Tip 2 – kada učinak proizvedenog inzulina smanjen.

Dakle, iznimno puno hrane i pića koju gotovo svakodnevno koristimo uzrokuje određene rizike za susret s dijabetesom i šećernom pošasti.

Upravo zato je važno informirati se o prehrani, sastavima i utjecajima najdostupnije hrane koja nam može uzrokovati probleme u nekontroliranoj konzumaciji.

2. ŠTO NE JESTI I KAKO SE POSTAVITI?

Hrana poput riže, tjestenine ili kruha napravljena je od bijelog brašna i nikako ne bi trebala biti dio prehrambene navike.

Naravno, u ovoj kategoriji se nalaze i popularne grickalice kao što su keksi i čips. Shodno tome, slana hrana je dovedena u vezu s kolesterolom i visokim krvnim tlakom. Ugljikohidrati su naprosto zabranjeni.

Na koncu, pića poput voćnih sokova i, naravno, alkoholnih pića nužna je za očuvanje i poboljšanje zdravstvenog stanja.

3. PRILIKA ZA UGODITI NEPCU

Cjelovite žitarice sjajno je rješenje. Budući da hrana od cjelovitog zrna ima niski glikemijski indeks – neizmjerno je zdraviji i poželjniji od bijelog brašna i ugljikohidrata.

Iako su poprilično kalorične namirnice, badem i orah izaziva sitost i daje tijelu nutrijente. Orašaste plodove treba jesti umjereno te najidealnije služe kao međuobrok.

Nadalje, četvrtina čajne žličice svježeg korijena đumbira u dugoročnoj konzumaciji od više tjedana poboljšava razinu šećera u krvi. Važno je za znati da đumbir ne treba uzimati kada se koriste lijekovi za razrjeđivanje krvi.

Također, u kategoriju poželjno svakako treba smjestiti fantastičnu i moćnu steviju. Ne možemo pogriješiti ukoliko koristimo proizvode na prirodnoj bazi.

Uvijek se preporučuje nezaobilazna riba. Sardina i losos bogate su omega 3 masnim kiselinama; utječu na upalne procese izazvane dijabetesom te snižavaju krvni tlak.

Na tragu liječničkih preporuka, iznimno je važno i od koristi redovita tjelesna aktivnost, održavanje normalne kilaže, prestanak pušenja i – redovite kontrole.

ZAKLJUČAK

Pozitivno ćemo zaključiti kako za svaki problem postoji rješenje. Današnjeg čovjeka muče dodatni zdravstveni problemi koji su izazvani načinom života.

Jedan od takvih svakako je dijabetes, odnosno šećerna bolest koja sve više uzima maha.

Budući da nam je danas sve relativno lako dostupno, važno je biti informiran, usmjeren te u komunikaciji s liječnicima i ostalim stručnjacima koji mogu umanjiti muku za našom prirodnom potrebom za slatkim.

U različitim proizvodima i ponudama, Good Good prirodni zaslađivači, slatki namazi i pločice ističu se po svojim prirodnim okusima sa slatkoćom po želji!

Zato budimo hrabri, odvažni, aktivni i ispunjeni kako bi umanjili negativnu statistiku i ostali zdravi!

Izvori:

zzjzdnz.hr/zdravlje/kardiovaskularno-zdravlje/524

elbi-medikal.hr/prehrana-i-dijabetes

dijabetes.net/smijem-li-jesti-secer-ako-imam-dijabetes